Familiebezoek in Suriname

2 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verhaal heb getypt, maar dat lag niet aan het feit dat ik lekker in de hangmat lag en het niet wilde doen. De afgelopen tien dagen zijn voorbij gevlogen met onze beide families. De familie van Leanne (vader, moeder en zusje) kwamen vrijdag 21 april en mijn familie (mijn moeder en zusje) kwamen zaterdag 22 april. Het was fijn om onze woonplaats te laten zien, zo kunnen ze thuis ook zien waarom wij het zo leuk hebben! We hebben heel veel gedaan: helikoptervlucht, plantage bezocht, kaaiman en schildpad vastgehouden, dolfijnen gespot, Paramaribo laten zien, naar de jungle geweest, weer Paramaribo laten zien, Brownsberg beklommen en vooral ook veel gegeten. Kortom, drukte. Ik heb de hele week met de camera in mijn hand gelopen en heb daar een video van gemaakt, zie deze link: https://www.youtube.com/watch?v=oy83Vy6IjuA.

Ik kan alles ook uittypen, maar er zijn leukere dingen, zoals naar salsales gaan, drankjes doen en slapen ;)

Nu onze families weer weg zijn gegaan, blijven er nog maar twee (!) maanden over om Suriname onveilig te maken. Komende maand staat in het teken van school. We moeten de hele maand mei vier dagen in de week naar school. Jaja, dat is voor ons veel. Wij willen daarnaast ook nog allemaal dingen gaan doen die nog op ons wensenlijstje staat. In juni hebben we dan tentamenweek, gaan we nog een week lesgeven in de jungle en gaan we een week naar Aruba. Dan hebben we nog een weekje om te genieten van Suriname en komt er alweer een einde aan dit grote avontuur. Maar voor nu gaan we nog genieten van elke Surinaamse minuut. Hopelijk zijn dit Surinaamse minuten en geen Nederlandse, want in Suriname is tien minuten altijd een halfuur.

A bun!

1. Joep:
    6 mei 2017
    Lieve Janet,

Zo te zien heb je nog 2 zware maanden te gaan!
    Bedankt voor alle leuke verslagen en foto's, jammer dat we de video niet kunnen bekijken van het bezoek van mem en zus (ivm auteursrechten geblokkeerd). Misschien kunnen we hem zien als je weer thuis bent?
    Nog een heel goeie tijd in Suriname.
    Veel liefs tante Riet